افغانستان-یکی-از-آلوده‌ترین-کشورها-به-مواد-انفجاری-است

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در واکنش به کشته و زخمی شدن بیش‌از۱۰ کودک در هرات و غزنی در نتیجه انفجار ماین‌‌های برجامانده از جنگ‌ سال‌های گذشته، گفته است که  افغانستان یکی از آلوده‌ترین کشورها به مواد انفجاری است و کودکان بیشترین عواقب آن را متحمل می‌شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) ناوقت روز گذشته، دوشنبه (13حمل) در صفحه ایکس خود از کشته و زخمی شدن بیش‌از۱۰ کودک در هرات و غزنی در نتیجه انفجار ماین‌‌های برجامانده از جنگ‌ سال‌های گذشته، ابزار نگرانی کرده و گفته است که کودکان حق دارند در محیط امن زندگی کنند.

این سازمان گفته است: «ما باید برای حمایت از تلاش‌های ماین‌زدایی، آموزش خطر ماین و کمک به قربانیان با یک‌دیگر همکاری کنیم.»

یونیسف تاکید کرده است که افغانستان یکی از آلوده‌ترین کشورها به مواد انفجاری است و کودکان بیشترین عواقب آن را متحمل می‌شوند.

این درحالی است که روز گذشته در نتیجه انفجار ماین‌‌های برجامانده از جنگ‌، در ولسوالی گیروی غزنی و کشک رباط‌سنگی هرات، ۱۰ کودک جان باخته و پنج تن دیگر زخمی شدند.

براساس اطلاعات سازمان ملل متحد، سه میلیون نفر در افغانستان در شعاع یک کیلومتری ماین‌ها، بمب‌های دست‌ساز و بقایای مواد منفجره‌ی به‌جامانده از جنگ زندگی می‌کنند.

 افغانستان یکی از آلوده‌ترین کشورها به مواد انفجاری است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد